zondag 20 april 2014

Bijna te laat

Al een aantal weken wil ik weer op zoek naar de kievitsbloemen in de polder, alleen ontbreekt het aan tijd. Uiteindelijk een dagje vrij genomen en een paar uur in morgen wat tijd besteed aan deze fotogenieke bloem. Aangekomen op het veldje waar de kieviten moeten staan zag ik dat de meesten bloemen al uitgebloeid zijn . Ik had het kunnen weten zeker nu we een warm voorjaar hebben is alles een stuk vroeger in bloei komt. Ondanks de vroege bloei toch nog wat gave exemplaren gevonden en lukte het nog om wat foto's te maken . Het werd nog een lastig karwij omdat alles  niet alleen ver uitgebloeid was,  maar ook het gras staat behoorlijk hoog . Wat al snel een rommelig beeld gaf. Uiteindelijk is het gelukt om om een aantal te fotograferen die het aanzien zijn . Dus volgend jaar maar hopen dat ik iets meer tijd heb om deze mooie bloemen te fotograferen aangezien ik nu bijna te laat was.


















5 opmerkingen:

  1. Jest przecudny ,pieknie wykonana praca .Pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Frans je mag dan laat geweest zijn ,ik vind ze geweldig. ik maak gelijk gebruik om jullie ook hele fijne paasdagen te wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al was je bijna te laat, je hebt er toch een paar prachtige foto's van Frans.
    Mooie kleuren en scherpteverloop.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geluk dat je toch nog een paar gave bloemen hebt gevonden. Ik geniet mee, op afstand want hier groeien ze niet.

    gr Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Frans, jij hebt ze tenminste, bij mij is het er dit jaar helaas niet van gekomen.
    Gezien alle begroeiing zal het inderdaad niet meegevallen zijn, maar je bent er toch in geslaagd om een aantal fraaie beelden neer te zetten van dit bijzonder mooie bloemetje.

    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen