dinsdag 11 maart 2014

Dicht bij huis

Ik heb het voorrecht dat bij mij aan het eind van de straat de polder van de Krimpenerwaard begint ,zodat ik als ik wil bij goede weersomstandigheden snel even wat foto's kan maken . Op acht maart keek ik in de vroege morgen uit het raam en zag dat er over de polder dikke laag mist lag . Dus snel de camera en statief gepakt en naar de polder gelopen. Omdat het nog ruim voor zonsopkomst was kon rustig een goede plek uitzoeken en de zonsopkomst afwachten. Langzaam kwam de zon op en kleurde de lucht in zachte pastelkleuren . Door de traag oplossende mist veranderde kleuren in de lucht constant. Ongeveer een half uur nadat de zon was opgekomen verdween de mist en daarbij de kleurenpracht . Dit was het moment om de spullen weer in te pakken en huiswaarts te gaan . Dus dit keer wat foto's dicht bij huis geschoten waarvan hieronder het eindresultaat. Wat een voorrecht om op zo een plek te wonen.








7 opmerkingen:

  1. Hallo Frans, je bent echt bevoordeeld, prachtig om zo dicht bij de polder te wonen. Mooie opnames.
    Groet kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans.

    Prachtige opnames heb je gemaakt van de opkomende zon.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frans, wat een kleurenpracht!!!! Geweldige foto's. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, dicht bij huis is het net zo mooi, Frans, zeker als je aan de rand van de polder woont (ik woon ook ongeveer zo). Dit is toch schitterend om te zien. Dan kan je dag niet meer stuk. Prachtige serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sfeerfoto's Frans, de derde vind ik het allermooist.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk. Een voorrecht om hier (op loopafstand) te wonen. Mooi!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een heerlijke platen, dit vind ik nou van die echte 'Frans-foto's', helemaal jouw stijl, schitterend!
    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen