woensdag 24 juli 2013

Zomeravond aan zee

Om de warmte in de polder te ontvluchten ben ik twee avonden richting de kust gereden . De eerste avond was mijn doel de dijk van de buitenhaven van Stellendam met zicht op de Kwade Hoek . Vanaf de dijk heb daar een mooi zicht over de zandplaten bij laagwater. Vele andere dachten er net zo over om bij te komen van de warmte en te genieten van de zonsondergang. Dus heb ik rustig en plekje langs de dijk gezocht en mijn statief met camera klaar gezet wachtend tot de zon onder ging.



Pas toen de zon onder was kwamen de kleuren in de echt lucht tevoorschijn. Altijd is het weer wonderlijk om te zien. Deze kleurenpracht duurde slecht tien minuten, waarna het echt donker werd en alles voorbij was.

Terug gekomen bij de auto stond de volle maan prachtig boven de haven. Dus toch nog maar even gebleven om wat nachtopnamen te maken .


De tweede avond naar de Maasvlakte ( slufter ) gereden en de eerste tijd wat rond gelopen over het strand om wat mooie plekjes te zoeken. In de loop van de avond komt er steeds meer sluier bewolking opzetten wat voor heel zacht licht zorgde. Deze avond ontstonden de kleuren in de lucht ruim voor zonsondergang. De vele wandelaars verwonderde zich hoe het er uiteindelijk op mijn beeldscherm van mijn camera uitzag. Helaas trok de lucht net voor zonsondergang helemaal dicht zodat de laatste verkleuringen niet meer te zien waren.







10 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, Frans. Ik kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt. De luchten zijn geen dag hetzelfde en ik vind dat ook fascinerend. Hoewel je foto's allemaal een eigen sfeer hebben ga ik toch voor foto 4 met de wandelaars. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat is dit weer mooi Frans het is net of je erbij staat een heerlijke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frans.

    Wat een geweldige opnames heb je gemaakt.
    Strand, zee, lucht wat wil je nog meer, prachtig!!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Belles photos ! avec beaucoup de douceur, j'adore !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Frans ik woon daar en ik weet hoe mooi het allemaal is nu hebt jij mij op het idee gebracht om daar ook eens met de avond te zijn dat is nog nooit voor gekomen en ik zie zulke prachtige foto's die jij daar hebt gemaakt TOPPPPP
    grt,
    Annie,
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Frans,
    Dit zijn foto's waar ik van zit te genieten, wat heb je dit weer mooi gedaan!
    De eerste en de laatste zijn mijn favorieten.
    Nummer één vanwege de heerlijke kleuren en de laatste omdat je daar de spiegeling van de wolkjes zo mooi hebt meegenomen in je beeld.
    Maar ook de andere foto's kan ik zeer waarderen, uitstekende standpunten waardoor je een hele mooie diepte in je beeld hebt gecreëerd.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's die je eigenlijk heel groot moet zien. Wat een sfeer zit erin. Bij de nachtopname zou ik de onderste rand eraf halen. Die trekt nu door het licht te veel de aandacht. (Alleen de topjes van het groen erop laten). Mooie serie.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige sfeerfoto's heb je gemaakt, mooie luchten en prachtige kleuren.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen